Forum

Hva slags Kalimb ...

Del:
Påminnelser
Rydd alt

Hva slags Kalimba bruker du oftest?

kaliFAN
 kaliFAN
(@kaliFAN)
Gjest
Løst

Hallo,
Jeg har akkurat bestilt en 17-tommers Kalimba (min første Kalimba). Etter å ha sett noen videoer om Chromatic og 21-tommers Kalimbas, lurer jeg på om 17 tines var den riktige avgjørelsen. Så jeg ønsket å spørre deg om din erfaring med forskjellige Kalimbas. Hva slags Kalimba bruker du oftest, og føler du at noe mangler når du spiller på din 17-tommers Kalimba?
En annen ting jeg ønsket å spørre er om det skader eller bruker Kalimba på noen måte for å justere den.
Tusen takk og rop til youtuberen erick j medina som anbefalte dette nettstedet i en av videoene hans.

Premie
Emne starter Lagt ut: 22 03
Emne Tags
Nataliya
(@admin)
Kalimba Advokat admin

@kaliFAN - takk for spørsmålene dine

Det er ren personlig preferanse hvis du liker en kromatisk eller 17-nøkkel Kalimba. Jeg vil råde deg til å eksperimentere med begge deler og velge den du liker mer.

Nå, når det gjelder justering, er noen Kalimbas løst - noe som betyr at du ikke kan justere dem i det hele tatt. Andre, som Kalimbera, kan stilles inn på nytt - men du kan stille den med C eller lavere taster (ellers gir ikke de høyeste tindene noen lyd).

Eier av kalimbera.com og KalimbaForum.com

SvarPremie
Lagt ut: 22 03
Khyla andrea
(@khyla)
Fremhevende kalimbist

Som jeg fremdeles lærer, bruker jeg ofte en 17-nøkkel kalimba. For meg vil det å kjøpe en kromatisk en være billigere i det lange løp enn å ha en 17 og en kromatisk. Men siden du allerede har kjøpt en, synes jeg ikke det er en dårlig beslutning. I tillegg kan du fortsatt utforske og bestemme om du virkelig er interessert i en kalimba med den første du fikk. Håper på det beste når du mottar det! 

youtube: Khyla Andrea
instagram: khyla.kalimba
facebook: https://facebook.com/KhylaAndreaYT
ko-fi.com/KhylaAndrea

SvarPremie
Nataliya likte
kalimbaNybegynner
(@kalimbanewbie)
Aktiv kalimbist

Jeg er nybegynner i kalimba-verdenen ^ _ ^ og er glad for at jeg allerede kjøpte min aller første kalimba Meraki, og jeg elsker melodien jeg hørte hver gang jeg spilte den 

SvarPremie
Nataliya likte
kaliFAN
(@kalifan)
Ny kalimbist

Takk for alle svarene. Jeg kjøpte en Bolf Kalimba, og jeg tror den er omstillbar. Men jeg vil la det ligge på C-dur tror jeg, for jeg fant mange faner for det.

SvarPremie
Nataliya likte
Saskia
(@kurv)
Fremhevende kalimbist

Jeg har en B11 og en B17 i G-dur fra Hokema, som jeg elsker å spille melodier. 

Mine selvlagde kalimbas har alle forskjellige spesielle innstillinger: Akebono, Pygmy, Deep Skye og så videre. Du kan spille fritt med det.

Hilsen fra Saskia

SvarPremie
Lagt ut: 29 03

Legg igjen et svar

Forfatter Navn

Forfatter-e-post

Tittel *

Maksimal tillatt filstørrelse er 10 MB

Forhåndsvisning 0 Audit Lagret
Del: